Dieta

Published on 6 lutego, 2015 | by admininistrator

16

Wegańskie odżywki białkowe – kiedy warto z nich korzystać?

Bardzo często dostajemy od Was pytania na temat dostępnych w Polsce, wegańskich odżywek białkowych. Część z nich recenzowaliśmy w naszych poprzednich notkach, które znajdziecie między innymi tutaj i tutaj.

Możemy dziś wybierać między odżywkami na bazie soi, konopi, ryżu brązowego, grochu, a także skorzystać z mieszanek typu Vegan Blend. Pytanie – czy powinniśmy?

Wiele osób zaczynając swoją przygodę z aktywnością fizyczną wpada w pułapkę, poświęcając swój czas i pieniądze na zupełne zbędne, a nierzadko i kosztowne produkty, które w zamierzeniu producentów mają nam pomóc wznieść swój trening na nowy poziom. Czasopisma fitness reklamują dziesiątki suplementów na każą okazję. Niezależnie od tego czy się odchudzasz, nabierasz kondycji, siły, masy mięśniowej, czy prowadzisz trening pod kątem dynamiki, pracujesz ze sztangą czy ćwiczysz z ciężarami – każda z tych aktywności powinna być wspierana przez odpowiednio dobrany zestaw suplementów.

I tak osoby, które zaczynają swój pierwszy dzień na siłowni zamiast skupić się na odpowiedniej technice i opracowaniu celów treningowych zaczynają buszować po sieci w poszukiwaniu odżywek i suplementów. W większości – zupełnie niepotrzebnie.

2-3 treningi w tygodniu nie muszą wywracać naszej diety do góry nogami. Problem niedoborów białka w krajach rozwiniętych praktycznie nie istnieje. Nawet osoby, które spędzają całe dnie przed komputerem utrzymują zwykle na tyle wysoką podaż białka, że jakiekolwiek dodatkowe odżywki, nawet w przypadku rozpoczęcia treningów będą zbędne.

Tym co powinniśmy w pierwszej kolejności zrobić po rozpoczęciu aktywności fizycznej to ograniczenie przetworzonej żywności i obliczenia zapotrzebowania kalorycznego – jednym słowem musimy sprawdzić czy jemy wystarczająco dużo. Dopiero potem możemy zastanowić się nad ewentualnym zwiększeniem spożycia białka. Poszukaj odpowiednich kalkulatorów w internecie i oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne. To absolutna podstawa.

Nie inwestuj w odżywkę zanim nie dowiesz się jakie jest twoje faktyczne zapotrzebowanie na białko! W zależności od dyscypliny będziesz potrzebował od 1,4 do 2 g białka na kilogram masy ciała. Szybko może się okazać, że niezbędną ilość białka bez problemu dostarczasz sobie dzięki regularnym posiłkom. Nadmiar białka będzie w tym wypadku zbędnym obciążeniem dla twojej kieszeni. Nie ma żadnej reguły mówiącej, że bez odżywek białkowych nie można zbudować formy. Nie ma żadnego powodu, dla którego mielibyśmy przedkładać odżywkę białkową nad normalny, dobrze zbilansowany posiłek (…).

Pełną wersję tekstu znajdziecie tutaj.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

16 Responses to Wegańskie odżywki białkowe – kiedy warto z nich korzystać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares