Dieta

Published on Październik 19th, 2015 | by admininistrator

8

Weganizm: porady praktyczne cz.2

Kolejna garść ciekawostek i porad praktycznych na temat diety roślinnej. Pierwszą część wpisu znajdziecie tutaj.

Mamy nadzieję, że poniższe informacje nie tylko zachęcą was do spróbowania weganizmu ale i ułatwią komponowanie posiłków.

  • Jeżeli chcesz wykorzystać kwasy omega-3 zawarte w siemieniu lnianym, przed podaniem zmiel go w młynku do kawy. Nie kupuj wcześniej zmielonych ziaren!
  • Jednym z najbogatszych źródeł wapnia na świecie są ziarna maku (ponad 1100 mg na 100 g produktu). Przyswajalność wapnia w maku jest zbliżona do przyswajalności wapnia z mleka krowiego (około 30%).
  • Zamiast cukru włącz do swojej diety suszone owoce. Zmiksuj daktyle z odrobiną mleka roślinnego i kakao – otrzymasz pyszną i zdrową nutellę!
  • Jednym z najbogatszych źródeł leucyny, w produktach roślinnych, jest czerwona soczewica.
  • Dodatek witaminy C w posiłku pomaga rozkładać fityninany zawarte w zbożach. Przykład – owsianka podana z pokrojonymi kawałkami pomarańczy/kiwi. Dzięki temu lepiej przyswoimy zawarte w owsie składniki mineralne (np. żelazo).
  • 100 g świeżego szpinaku zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę K i A. I to ponad trzykrotnie!
  • Węglowodany na noc nie tuczą! Tuczy nadmiar kalorii. Niezależnie od tego kiedy dokładnie zjadamy dany posiłek.
  • Jeżeli chcesz zachować smak jajka w potrawach, ale decydujesz się na dietę roślinną, wypróbuj przyprawę, która do złudzenia imituje smak jajek – czarną sól.
  • W USA stosowanie niskotłuszczowej diety roślinnej jest refundowane w ramach leczenia osób dotkniętych chorobami serca. Coraz liczniejsze szpitale w Stanach decydują się wprowadzić powyższą opcję jako alternatywę wobec inwazyjnych operacji i statyn. Decyzję podjął Departament Zdrowia USA w oparciu o ponad 20 letnie badania dr. Ornisha.
  • Przyswajalność białka sojowego wynosi 91%.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

8 Responses to Weganizm: porady praktyczne cz.2

  1. wera says:

    szpinak uwielbiam go na wszystkie sposoby:) Bardzo ciekawe informacje. A z tymi daktylami to na serio nigdy nie próbowałam więc nie wiem:(

  2. Roślinizm says:

    Fajny i informatywny wpis.

    Czy mógłbym prosić o cytowanie podawanych informacji? Często na stronach internetowych można przeczytać różne doniesieniach, których w zasadzie nie da się sprawdzić. Np. skąd wiemy, że „Węglowodany na noc nie tuczą! Tuczy nadmiar kalorii.”?

    Cytowanie informacji znacznie podniosłoby wartość i jakość wpisów na stronie.

    • admin says:

      Większość z tych rzeczy opisaliśmy w naszych poszczególnych tekstach w kategorii dieta i tam są odnośniki. Ale faktycznie, następnym razem postaramy się o to zadbać.

  3. Anonim says:

    „W USA stosowanie niskotłuszczowej diety roślinnej jest refundowane w ramach leczenia osób dotkniętych chorobami serca. Coraz liczniejsze szpitale w Stanach decydują się wprowadzić powyższą opcję jako alternatywę wobec inwazyjnych operacji i statyn. Decyzję podjął Departament Zdrowia USA w oparciu o ponad 20 letnie badania dr. Ornisha.” i gdzie My żyjemy 3ci świat albo i dalej :(( so sad…

  4. Gabi says:

    Uwaga na daktyle, nadmiar może wywołać mocne bóle głowy – doświadczyłam:)

  5. Anonim says:

    szkoda, że Polska nie ma swojego Ornisha 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑








  • .
  • NAJPOPULARNIEJSZE POSTY

  • Magazyn on-line






Shares