Książki

Published on Maj 31st, 2013 | by admininistrator

3

Przewodnik po diecie roślinnej

Wydawnictwo Galaktyka wyraźnie weganizuje swój przekaz. Niedawno premierę miała książka „Widelec zamiast noża” i „Jedz i Biegaj” Scotta Jurka, a dzisiaj możemy już cieszyć się kolejną książką na temat weganizmu – „Dieta roślinna na co dzień” autorstwa Julieanny Hever.

Wydawałoby się, że po przeczytaniu polskiej wersji „China Study” i „Widelec zamiast noża” niewiele już zostało do powiedzenia w temacie diety roślinnej. A jednak!

Praca Hever to ponad 300 stronicowa księga, po brzegi wypełniona informacjami. To nie „China Study”. Nie znajdziecie tu szerokich opisów badań epidemiologicznych i tabel.

„Dieta roślinna na co dzień” to przede wszystkim książka praktyczna. Co to znaczy dieta roślinna? Co to są białka, węglowodany, tłuszcze i gdzie ich szukać? Czy węglowodany faktycznie tuczą? Jakie nowe, grupy pokarmowe obowiązują w diecie roślinnej?

Odpowiedzi na te pytania plus przewodnik po wszystkich witaminach i składnikach mineralnych składają się na pierwszy rozdział książki. W zasadzie są tu zawarte wszystkie informacje potrzebne do ułożenia zbilansowanej diety wegańskiej od zera!

Kolejna część książki to zbiór porad praktycznych do wykorzystania w sklepie, domu i na zakupach (jak czytać etykiety, czy warto liczyć kalorie, dobór produktów, czy surowa dieta jest zdrowa i wiele innych, dodatkowych informacji) oraz podstawowe informacje na temat diety roślinnej dla kobiet w ciąży, dzieci i seniorów.

Najciekawszy jednak, z naszego punktu widzenia, wydaje się fragment trzeciego rozdziału poświęconego diecie roślinnej dla sportowców! Tekst podsumowuje najważniejsze informacje dla aktywnych fizycznie wegan, porusza kwestię odpowiedniej podaży energii i białka oraz nawodnienia organizmu.

Wyniki sportowców będących zwolennikami diety opartej na produktach roślinnych najlepiej ilustrują korzyści wynikające z przejścia na taki sposób żywienia. A to, co do tej pory pokazali, jasno świadczy, że rezultaty są fenomenalne.

Na wypadek gdybyście się zastanawiali czy sam weganizm nie wystarczy do zachowania zdrowia autorka przedstawia podrozdział dotyczący treningu.

Dieta i ćwiczenia to połączenie idealne. Pełnowartościowe produkty roślinne dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych, a ćwiczenia fizyczne pomagają im przedostawać się do wszystkich komórek.

Ostatnie 100 stron to przepisy i porady praktyczne dotyczące zamienników roślinnych, wykorzystania ziół, przydatnych akcesoriów kuchennych itp.

„Dieta roślinna na co dzień” jest dla wszystkich! Dla tych stawiających pierwsze kroki w diecie wegańskiej, jak i dla tych, którzy korzystają z niej od lat. To zdecydowanie najlepsza książka dotycząca diety roślinnej wydana w Polsce – kompletny, dobrze napisany i rzetelny przewodnik po weganizmie!

Książkę możecie wygrać w naszym konkursie, więcej informacji tutaj.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

3 Responses to Przewodnik po diecie roślinnej

  1. Asia says:

    Świetna książka. Polecam

  2. Joanna Ryszard Wieczorkiewicz via Facebook says:

    no właśnie z utęsknieniem czekam kiedy dostanę do ręki tą książkę 🙂

  3. mam ,jeszcze nie skończyłam bo jednoczesnie czytam 2 inne „china study” i „widelec zamiast noża” , jestem dopiero od ponad mc na diecie vege i „cała latam”:)) wszystko chcialabym wiedziec więc czytam ,ogladam,szukam:) juz czekam na kolejne fajne pozycje!:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑








  • .
  • NAJPOPULARNIEJSZE POSTY

  • Magazyn on-line






Shares