Published on 30 maja, 2018 | by admininistrator
0„Vodka is vegan”, czyli o tym jak skutecznie promować weganizm
Lada chwila wychodzi nowa książka popularnych Vegan Bros: Vodka is Vegan. Mieliśmy już kiedyś okazję rozmawiać z Mattem i Philem Lettenem, wywiad możecie przeczytać tutaj.
Oficjalna premiera książki już za kilka dni, mimo to Vodka is Vegan jest już bestsellerem Amazona. Na pewno braciom Letten uda się zrobić sporo zamieszania!
Jeśli z jakiegoś powodu nie znacie jeszcze działalności Vegan Brosów to koniecznie zajrzyjcie na ich profil i obejrzyjcie kilka filmików. Od razu zauważycie, czym się wyróżniają! Nie są… zbyt poważni. Żartują, przeklinają, imprezują. I dają świetny przykład! Udowadniają, że weganizm nie oznacza ascezy, umartwiania się, odcięcia od świata i znienawidzenia wszystkich mięsożerców dookoła.
Książka to zbiór rad braci Letten – jak bezboleśnie przejść na weganizm, dlaczego warto i jak odnaleźć się później w mięsożernym świecie.
Vodka is vegan skierowana jest teoretycznie do osób jedzących mięso, ale weganie i wegetarianie również dostaną sporą dawkę informacji – przede wszystkim o tym, jak skutecznie rozmawiać o prawach zwierząt i jak “nie być wegańskim dupkiem”.
Myślę, że błędem numer jeden, jaki popełniają weganie jest brak jakiejkolwiek próby zrozumienia osoby, do której starają się trafić. Zainspirowanie kogoś do spróbowania weganizmu to złożona sprawa. Działa na nią mnóstwo czynników (…) Myślę też, że ze strony wegan musi być więcej zrozumienia. Kiedy rozumiesz osobę, do której chcesz trafić, kiedy naprawdę stawiasz się w jej pozycji, stajesz się skuteczniejszy w inspirowaniu jej do zmiany. Bo tylko wtedy wiesz, co potrzebuje usłyszeć by pomyśleć o zmianie.
Książkę rozpoczyna historia autorów i opis początków projektu Vegan Bros. Zarówno Matt jak i Phill doszli do weganizmu zupełnie innymi drogami. Dzięki temu, jako czytelnicy mamy okazję spojrzeć na dietę roślinną z dwóch różnych punktów widzenia i wyciągnąć coś dla siebie.
Phil weganinem został dużo szybciej, ale wpadł w każdy możliwy stereotyp tego, jak nie promować diety wegańskiej – bywał agresywny, arogancki, samym sobą też nie dawał zbyt dobrego przykładu. Z drugiej strony Matt był trochę mięsnym trollem wyśmiewającym brata, z dużą nadwagą i problemami z samoakceptacją. Niesamowite, że tak skrajnie różne osoby teraz połączył nadrzędny cel i bazując na swoim doświadczeniu, mogą dzielić się nim z innymi. Autorzy przybliżają wszystkie aspekty diety roślinnej i w kolejnych rozdziałach mówią o hodowli, jej okrutnych warunkach oraz wpływie na środowisko, a także o zdrowiu. Mamy też cały rozdział o sportowcach na diecie roślinnej, a także, a jakże! o uroczym Mr. Peytersonie – piesku, który wiele zmienił w ich życiu.
Nie każdemu może oczywiście podobać się styl Vegan Brosów, ale jeśli macie poczucie humoru i jesteście otwarci na odrobinę krytyki – sięgajcie po nią śmiało! Chodzi przecież o to, by być skutecznym, a popularność autorów świadczy o tym, że udaje im się trafić do coraz szerszego grona odbiorców.
Książka będzie także dostępna jako audiobook. To znakomita opcja, podczas jej słuchania będziecie się świetnie bawić!
Vodka is vegan zamówić możecie na portalu Amazon. To nie koniec niespodzianek, jakie szykują dla nas Vegan Brosi więc bądźcie czujni!