Sportowcy

Published on 6 grudnia, 2012 | by admininistrator

6

„Moje ciało stać na o wiele więcej”

Wrzucamy dzisiaj obiecaną rozmowę z jednym z członków ekipy Vegan Calisthen-X – Frankiem Medrano.

Jak i kiedy zacząłeś trenować?

Około 5 lat temu. Motywowała mnie pogarszająca się z roku na rok kondycja fizyczna. Wstydziłem się nawet zdjąć koszulę. Byłem nieustannie zmęczony, powolny, źle się czułem, a moja dieta tylko pogarszała sytuację. I tak pewnego dnia w mojej głowie błysnęła lampka. Męczyło mnie ciągłe poczucie zmęczenia, zapragnąłem stać się większym, szybszym i silniejszym.

Jakie dodatkowe korzyści daje kalistenika w porównaniu do innych metod treningowych?

Myślę, że kalistenika daje ich bardzo dużo jeśli porównamy ją do innych form treningu. Korzysta wyłącznie z obciążenia generowanego przez masę twojego ciała, wykorzystując je do treningu przysiadów, skoków, pompek co pozwala sprostać pozostałym wyzwaniom, tak sportowym jak i życiowym. Kalistenikę można uprawiać wszędzie, w domu, na zewnątrz. Nieważne gdzie jesteś, masz zawsze pod ręką skuteczną metodę treningu! Możesz ćwiczyć o każdej godzinie w dzień i w nocy. Wystarczy ci tylko twoje ciało – masz je zawsze pod ręką!

Kalistenika wystarczy do zachowania dobrego zdrowia i uzyskania postępów. Czasami trzeba użyć dodatkowego sprzętu w postaci krzeseł, ściany, pudełka, drążka itd. Tak czy inaczej, w większości przypadków – jeśli masz sprawne ciało, to ono zamienia się w twoją siłownię. Chociaż moje sesje treningowe są w większości wypełnione ćwiczeniami z zakresu kalisteniki używam również hantli.

Jak udaje ci się utrzymać motywację i konsekwencję w treningu?

Ustanawiam niewielkie, realistyczne cele. Wytrenowałem swój umysł, wiem, że mogę osiągnąć wszystko jeżeli tylko naprawdę mi na tym zależy, rzucam sobie wyzwania przed każdą kolejną sesją treningową.Konsekwencja to fundament rozwoju. Bez niej nie ma mowy o motywacji. Chcę pozostać w możliwie jak najlepszej formie. Postępy i progres dają mi niezbędną motywację.

Ile czasu poświęcasz zwykle na trening?

Zwykle trenuję sześć dni w tygodniu, dwie godziny każdego dnia.

Jak wygląda twój rutynowy trening?

Zobacz tutaj (tłumaczenie tutaj)

Co jesz gdy zależy ci na osiągnięciu szczytowej formy?

Jestem weganinem – nie spożywam mięsa ani żadnych innych produktów odzwierzęcych. Moja dieta jest również nisko tłuszczowa, wzbogacona w superfoods. Chcąc osiągnąć wysoką formę ograniczam jedynie sód.

Jaka technika była dla ciebie największym wyzwaniem?

Pompki tygrysie w staniu na rękach.

Twoi ulubieni sportowcy, kulturyści?

Nathane Jackson (trener i model). Jest ogromną inspiracją, udowadnia że można być zdrowym, silnym i budować mięśnie na zrównoważonej diecie wegańskiej.

Jakie są twoje przyszłe cele?

Moim celem jest dalszy rozwój i dojście do wyżyn sprawności fizycznej. Moje ciało stać na o wiele więcej. Chcę dawać przykład, motywować i inspirować wszystkich zainteresowanych dietą wegańską i progresją w treningu. Mam nadzieję, że kiedyś i mi uda się trafić na okładkę magazynów sportowych.

Słuchasz muzyki podczas treningu?

Kocham słuchanie muzyki w czasie ćwiczeń. Słucham wszystkiego. W tej chwili głównie muzyki filmowej.

Trzy wskazówki z twojej strony?

  1. Konsekwencja jest bardzo ważna. Im bardziej jesteś konsekwentny tym większe robisz postępy.
  2. Dieta i odżywianie. Nieważne jak ciężko trenujesz, nie osiągniesz naprawdę wysportowanej sylwetki bez odpowiedniej diety.
  3. Cardio – chcąc utrzymać swój swój metabolizm i spalać tłuszcz musisz dodać do swojego treningu ćwiczenia cardio. Bez tego nie ma ognia!

Tłumaczenie: Emil Stanisławski
Źródło: http://www.cutandjacked.com/CutAndJacked-Interview-Calisthenics-Vegan-Frank-Medrano


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

6 Responses to „Moje ciało stać na o wiele więcej”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares