Sportowcy

Published on Grudzień 6th, 2012 | by admininistrator

6

„Moje ciało stać na o wiele więcej”

Wrzucamy dzisiaj obiecaną rozmowę z jednym z członków ekipy Vegan Calisthen-X – Frankiem Medrano.

Jak i kiedy zacząłeś trenować?

Około 5 lat temu. Motywowała mnie pogarszająca się z roku na rok kondycja fizyczna. Wstydziłem się nawet zdjąć koszulę. Byłem nieustannie zmęczony, powolny, źle się czułem, a moja dieta tylko pogarszała sytuację. I tak pewnego dnia w mojej głowie błysnęła lampka. Męczyło mnie ciągłe poczucie zmęczenia, zapragnąłem stać się większym, szybszym i silniejszym.

Jakie dodatkowe korzyści daje kalistenika w porównaniu do innych metod treningowych?

Myślę, że kalistenika daje ich bardzo dużo jeśli porównamy ją do innych form treningu. Korzysta wyłącznie z obciążenia generowanego przez masę twojego ciała, wykorzystując je do treningu przysiadów, skoków, pompek co pozwala sprostać pozostałym wyzwaniom, tak sportowym jak i życiowym. Kalistenikę można uprawiać wszędzie, w domu, na zewnątrz. Nieważne gdzie jesteś, masz zawsze pod ręką skuteczną metodę treningu! Możesz ćwiczyć o każdej godzinie w dzień i w nocy. Wystarczy ci tylko twoje ciało? masz je zawsze pod ręką!

Kalistenika wystarczy do zachowania dobrego zdrowia i uzyskania postępów. Czasami trzeba użyć dodatkowego sprzętu w postaci krzeseł, ściany, pudełka, drążka itd. Tak czy inaczej, w większości przypadków? jeśli masz sprawne ciało, to ono zamienia się w twoją siłownię. Chociaż moje sesje treningowe są w większości wypełnione ćwiczeniami z zakresu kalisteniki używam również hantli.

Jak udaje ci się utrzymać motywację i konsekwencję w treningu?

Ustanawiam niewielkie, realistyczne cele. Wytrenowałem swój umysł, wiem, że mogę osiągnąć wszystko jeżeli tylko naprawdę mi na tym zależy, rzucam sobie wyzwania przed każdą kolejną sesją treningową.Konsekwencja to fundament rozwoju. Bez niej nie ma mowy o motywacji. Chcę pozostać w możliwie jak najlepszej formie. Postępy i progres dają mi niezbędną motywację.

Ile czasu poświęcasz zwykle na trening?

Zwykle trenuję sześć dni w tygodniu, dwie godziny każdego dnia.

Jak wygląda twój rutynowy trening?

Zobacz tutaj (tłumaczenie tutaj)

Co jesz gdy zależy ci na osiągnięciu szczytowej formy?

Jestem weganinem ? nie spożywam mięsa ani żadnych innych produktów odzwierzęcych. Moja dieta jest również nisko tłuszczowa, wzbogacona w superfoods. Chcąc osiągnąć wysoką formę ograniczam jedynie sód.

Jaka technika była dla ciebie największym wyzwaniem?

Pompki tygrysie w staniu na rękach.

Twoi ulubieni sportowcy, kulturyści?

Nathane Jackson (trener i model). Jest ogromną inspiracją, udowadnia że można być zdrowym, silnym i budować mięśnie na zrównoważonej diecie wegańskiej.

Jakie są twoje przyszłe cele?

Moim celem jest dalszy rozwój i dojście do wyżyn sprawności fizycznej. Moje ciało stać na o wiele więcej. Chcę dawać przykład, motywować i inspirować wszystkich zainteresowanych dietą wegańską i progresją w treningu. Mam nadzieję, że kiedyś i mi uda się trafić na okładkę magazynów sportowych.

Słuchasz muzyki podczas treningu?

Kocham słuchanie muzyki w czasie ćwiczeń. Słucham wszystkiego. W tej chwili głównie muzyki filmowej.

Trzy wskazówki z twojej strony?

  1. Konsekwencja jest bardzo ważna. Im bardziej jesteś konsekwentny tym większe robisz postępy.
  2. Dieta i odżywianie. Nieważne jak ciężko trenujesz, nie osiągniesz naprawdę wysportowanej sylwetki bez odpowiedniej diety.
  3. Cardio ? chcąc utrzymać swój swój metabolizm i spalać tłuszcz musisz dodać do swojego treningu ćwiczenia cardio. Bez tego nie ma ognia!

Tłumaczenie: Emil Stanisławski
Źródło: http://www.cutandjacked.com/CutAndJacked-Interview-Calisthenics-Vegan-Frank-Medrano


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

6 Responses to „Moje ciało stać na o wiele więcej”

  1. Mateusz says:

    Jak ułożyć odpowiednią dietę dla siebie samego aby przynosiła ona pożądane skutki?

  2. ja says:

    „Cardio ? chcąc utrzymać swój swój metabolizm i spalać tłuszcz musisz dodać do swojego treningu ćwiczenia cardio. Bez tego nie ma ognia!”

    Jaki tłuszcz? Jak go na siebie nie włożysz to go nie będziesz miał. Jak się wkłada na siebie tłuszcz – spożywając fruktozę, każdy jeden gram trafia do tkanki tłuszczowej z wyłączeniem rzadkich wypadków kiedy masz okazję złapać niewielkie ilości w glikogen. Niskotłuszczowa dieta zdewastowała moje jelita – nie polecam. Natomiast kompletne wyrzucenie fruktozy działa bajecznie a kiedyś miałem parę ekstra kilogramów mimo tego że trenowałem codziennie aż nie rozp^%$#yłem sobie jelit. Oops.
    Google Lustig „bitter truth”.

    ps. kardio jak najbardziej ale nie żeby cokolwiek palić tylko żeby nieużywane organy nie zanikły.

    • N'Avoie says:

      Witam.
      Chciałbym się dowiedzieć co masz na myśli pisząc „fruktozę”
      Czy to znaczy, że na diecie niskotłuszczowej jadłeś w większości same owoce?
      A może pomyliło ci się z saharozą? Ja właśnie biorę większość kalorii z owoców tak jak i kilku
      znanych sportowców, również wymienionych kiedyś na tej stronie i nie widzę u nich oraz u siebie żadnego tłuszczu. Proszę o odpowiedź.

  3. Sportwell says:

    No, panowie! Ten gość jest naprawdę świetnym zawodnikiem, zaczynam coraz to bardziej przekonywać się co do diety pozbawionej mięsa zwierzęcego, bo już powiem Wam, że niejeden raz o tym słyszałem, np. najsilniejszy człowiek w Niemczech jest weganinem, Tyson jest weganinem, Frank jest weganinem – nie wiem, na ile jest to wszystko prawda ale jakoś nigdy nie miałem problemów z byciem konsekwentnym i czuję, że odrzucenie mięsa nie będzie wielkim problemem. Kiedyś było, teraz już nie. To, co robi tutaj Frank Medrano, to, o czym pisze Paul Wade w ,,Skazanym na trening” czy Coach Sommer w ,,Building the gymnastic body” daje sprawność, która właśnie mnie interesuje. Praca z ciężarami jest spoko, ale trzeba próbować czasem nowych rzeczy.

    Pozdrawiam wszystkich z veganworkout.org.pl, gości, którzy to tłumaczą (bo przed chwilą jeszcze męczyłem się troszkę z przetłumaczeniem tegoż artykułu po angielsku), bo umożliwiacie zrozumienie rzeczy, o których normalnie raczej się nie słyszy.

    Pozdrówki,
    i do roboty!

    • Kalistenika says:

      Weganem, weganinem, czy wegetarianinem.
      Są drobne różnice.
      Ale faktycznie Kalistenika to super sposób na poprawienie kondycji.
      Zresztą, konkurowanie z kimś w Kalistenice jest bardziej wyrównane,
      ponieważ dzwiga sie samego siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑








  • .
  • NAJPOPULARNIEJSZE POSTY

  • Magazyn on-line






Shares