Sportowcy

Published on 14 października, 2013 | by admininistrator

0

„Drogie panie: podnoście ciężary!”

Przedstawiamy tłumaczenie wywiadu z Mindy Collette – weganką zaangażowaną w projekt Vegan Bodybuilding i Plant Built. Zapraszamy też do polubienia jej profilu na Facebooku – https://www.facebook.com/mindyvegan.

Powiedz nam coś o sobie. Czym się zajmujesz? Jakie masz zainteresowania?

Obecnie pracuję w gabinecie lekarskim i zaczynam przygotowywać się do zdobycia tytułu naukowego. Niedawno dołączyłam do lokalnej szkoły tańca! Jest to dla mnie niezwykłe wyzwanie, ponieważ wzięłam sobie 5 lat wolnego od tańca. Kiedyś występowałam w szkole tanecznej „Traduza”. Potem poszłam do college’u i wzięłam tyle lekcji tańca, na ile pozwalał mi plan zajęć. Minęło jednak sporo czasu i musiałam to ograniczyć, więc teraz jestem naprawdę podekscytowana, mogąc wrócić do ulubionego sportu.

collette

Jeżeli mogłabym podsumować wszystkie moje pasje, to są to głównie zdrowie oraz pomaganie innym. Myślę, że najlepszym sposobem na połączenie tych dwóch rzeczy jest studiowanie medycyny zapobiegawczej, aby móc później zostać dyplomowanym dietetykiem. Chcę pomagać ludziom czuć się dobrze, poprzez świadomość tego, co jedzą, aby mogli się poczuć się wolni i naprawdę żyć!

Dlaczego zostałaś weganką?

Wszystko zaczęło się z przyczyn zdrowotnych, szybko jednak okazało się, że chodzi tu o coś więcej. Zawsze kochałam zwierzęta i im więcej słyszałam o okrucieństwie, które wiązało się z pozyskiwaniem pochodzących od nich produktów, tym gorliwiej i z większą determinacją starałam się robić co w mojej mocy, aby poprawić ich los.

Kiedy i dlaczego zainteresowałaś się fitnessem?

Kiedy byłam młodsza, chodziłam na lekcje pływania. Tańczyć zaczęłam w wieku pięciu lat, potem nie mogłam już przestać. Później chciałam być silniejsza. Chciałam nabrać mięśni!

Jakbyś opisała swój system odżywiania się?

Staram się unikać „białych” rzeczy: cukru, mąki, nabiału (bycie weganką naprawdę to ułatwia). Wystrzegam się też pakowanych i przetworzonych „produktów spożywczych”. Trzymam się głównie warzyw, owoców i tofu.

Jakbyś opisała swój program ćwiczeń?

Na pewno jest teraz chwilowo rozchwiany! Odkąd dołączyłam do szkoły tańca, czuję się inaczej i jestem podekscytowana nadchodzącymi zmianami! Nadal będę ćwiczyć podnoszenie przez 4-5 dni w tygodniu i robić swój trening cardio tak często, jak pozwoli mi na to mój harmonogram.)

Wykonuję ćwiczenia na nogi 2-3 dni, na górne partie ciała przez 2 dni w tygodniu, a jeden dzień- całego ciała.

Jakie suplementy, jeśli w ogóle, zażywasz, i dlaczego?

Aktualnie korzystam głównie z odżywki białkowej Vega.

Jak ludzie reagują, gdy dowiadują się, że jesteś weganką?

Zwykle są pełni podziwu, ponieważ zakładają, że na takiej diecie musi być ciężko cokolwiek jeść. Co jest nieprawdą! Jem teraz smaczniejsze (i, oczywiście, zdrowsze) rzeczy niż kiedykolwiek!

Jakie są typowe przesądy dotyczące weganizmu?

Takie, że wszyscy zrzucają dziesiątki kilogramów, że nigdy nie dostarczają sobie wystarczającej ilości kalorii, że to niezdrowe, że je się tylko sałatę. Pozwólcie mi przygotować wam posiłek, wtedy pogadamy. Zapewniam was, że będziecie w pełni usatysfakcjonowani.

Czy udało ci się osiągnąć sukces w promowaniu weganizmu lub wegetarianizmu wśród innych? Jeżeli tak, jak się do tego zabrałaś?

Z pewnością promuję płynące z nich korzyści dla zdrowia. Jeżeli masz wysoki cholesterol, to czemu jesz mięso? I nabiał? Staram się być w tym tak delikatna, jak to tylko możliwe. Chciałbym pozbyć się przyklejonej nam łatki „szaleńców”.

Jakie są najważniejsze aspekty treningu?

Równowaga pomiędzy dietą, ciężarami, treningiem cardio i snem. Jeżeli będziemy wierni swojemu ciału, ono będzie wierne nam.

Co najbardziej lubisz w byciu weganką?

Czuję się świetnie! Uwielbiam świadomość, że nie przyczyniam się do odbierania innym życia. Ciągle uczę się coraz więcej o odżywianiu, ponieważ motywuje mnie to do modyfikowania swoich przepisów. Uwielbiam to!

Co najbardziej lubisz w byciu wysportowaną?

Tak jak poprzednio wspomniałam- świetnie się czuję. Jestem zdrowa. Dobrze wyglądam! Mam siłę do prowadzenia aktywnego trybu życia.

Co byś poradziła osobom, które dopiero zaczynają przygodę z weganizmem lub ćwiczeniami?

Ustalcie sobie cel. Zacznijcie od czegoś lekkiego. Bądźcie konsekwentni! Uwaga, drogie panie: podnoście ciężary! Wasze kości jeszcze wam za to podziękują!

Jakie masz rady dla osób, myślących o przejściu na weganizm?

Edukujcie się w tej kwestii. Musicie wiedzieć, dlaczego robicie to, co robicie. Upewnijcie się, że wiecie wszystko o składnikach pokarmowych, witaminach itp.

Co cię motywuje w życiu?

Moja przyszłość. Nie żyję dla dnia dzisiejszego, żyję dla jutra! Nie oczekuję, że to co robię, drastycznie zmieni moje życie już dzisiaj. Tu chodzi o przyszłość. O moje przyszłe dzieci, o życie zwierząt, o los naszej planety.

Bądźcie zdrowi. Przetwarzajcie. Nie żyjcie w nadmiarze czegokolwiek! Bądźcie wolni!

Co myślisz o veganbodybuilding.com?

Ta strona to sprawdzone źródło wiedzy! Weganie nie muszą być słabi. To naprawdę budujące, posiadać forum, na którym można porozmawiać z innymi weganami, i mieć możliwość zachęcenia do tego innych! Uwielbiam to!

Czy to ci pomogło lub cię zainspirowało?

Z pewnością! Spotkałam Roberta Cheeke kilka lat temu, kiedy obydwoje braliśmy udział w pokazie Bodybuilding & Figure. To on mnie podkręcił, a veganbodybuilding.com miało olbrzymi wkład w mój rozwój jako weganki!!

Czy chciałabyś się podzielić z nami jakimiś innymi przemyśleniami?

Chcę uczyć innych tego, co sama wiem, i sama kontynuować swoją naukę. Robiąc to, chcę się rozwijać jako weganka, osoba prywatna i ta zainteresowana zdrowiem. Chcę mieć swój wkład w ratowanie zwierząt, i mówić w reszcie świata o korzyściach zdrowotnych, płynących z bycia przyjaznym zwierzętom.

Tłumaczenie: Karolina Kłosek
Źródło: http://www.surawka.webd.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=543&Itemid=18


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares