Dieta

Published on Lipiec 30th, 2013 | by admininistrator

10

Białko konopne

W sklepiku Tempeh Service pojawiło się niedawno nowe, ciężko dostępne na polskim rynku, białko konopne. Często pytacie nas o suplementy białkowe odpowiednie dla wegan, bez dodatku serwatki i innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Dlatego w dzisiejszej notce postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej, popularnemu za granicą, białku z ziaren konopi.

good-hemp-protein-powder-natural-raw.jpgOferowany suplement to 0,5 kg opakowanie zielonego proszku z dołączoną miarką. Zacznijmy od smaku. Białko dobrze sprawdza się w koktajlach, lekko je zagęszczając, pozostawiając raczej neutralny posmak. Próbowaliśmy go w różnych konfiguracjach, głównie w koktajlach na bazie bananów, malin, kakao i mleka sojowego. Dobrze komponuje się też z koktajlami z zielonych warzyw i dodatkiem bananów.

Gorzej gdy w pośpiechu miksujemy białko wyłącznie z wodą. Napój ma dosyć ziemisty smak, nie każdemu przypadnie do gustu.

Suplement sprawdza się też jako dodatek do porannej porcji płatków owsianych albo kaszy mannej.

100 gram produktu to dokładnie 47 g. białka. W jednej porcji (30g.) znajdziemy 14 g. białka. To niewiele, dlatego sugerujemy korzystać z podwójnej porcji, co da nam łącznie około 30 g. białka, czyli tyle, ile przeciętny izolat białkowy.

Białko konopne zawiera oczywiście komplet aminokwasów egzogennych, koniecznych do regeneracji organizmu bezpośrednio po treningu. Jego przyswajalność plasuje się jednak niżej niż przyswajalność białka sojowego (PDCAAS dla soi to 1.0, dla konopi to około 0.5). Za to wartość biologiczna białka z konopi jest porównywalna z wartością biologiczną białka sojowego (74 BV).

Poza tym w 100g odżywki znajdziemy też węglowodany (15.4g) oraz tłuszcz (12.6g, w tym kwasy omega 3 i 6). Dokładne wartości odżywcze produktu wrzucamy poniżej:

Profil aminokwasów w 100g odżywki:

  • Alanina 1.9g
  • Arginina 6.1g
  • Kwas asparaginowy 4.5g
  • Cysteina 0.8g
  • Kwas glutaminowy 7.7g
  • Glicyna 2.1g
  • Histydyna 1.3g
  • Izoleucyna 1.1g
  • Leucyna 2.5g
  • Lizyna 1.6g
  • Metionina 0.9g
  • Fenyloalanina 1.8g
  • Prolina 1.7g
  • Seryna 2.2g
  • Treonina 1.5g
  • Tryptofan 0.4g
  • Tyrozyna 1.4g
  • Walina 1.5g

Wartości odżywcze w 100g odżywki:

  • Energia 370 kcal
  • Białko 47.0g
  • Węglowodany 15.4g
  • Tłuszcz 12.6g
    – tłuszcze nasycone 1.4g
    – jednonienasycone (Omega-9) 1.5g
    – wielonienasycone 9.7g
    – omega-3 2.3g
    – omega-6 7.4g
  • Błonnik 21.0g
  • Sód 0.0g

Dokładna cena to 59,45 zł za półkilogramowe opakowanie odżywki. Może się to wydawać sporo w porównaniu do popularnych odżywek sojowych, jednak suplementy na bazie białka roślinnego to wciąż u nas nowość i rynek zbytu jest nadal niewielki. Niektóre z nich potrafią kosztować ponad 100 zł. Poniżej wrzucamy recenzję białka konopnego (wersja smakowa) z portalu Body Type Nutrition.

Zakładając, że udało nam się dopiąć naszą dietę i potrzebujemy kilkudziesięciu dodatkowych gram białka ze względu na zwiększoną aktywność fizyczną, to czy warto inwestować w białko konopne? Z jednej strony tak, odżywka zawiera komplet niezbędnych aminokwasów, z drugiej strony nie jest to izolat białkowy i osobom, które potrzebują podnieść poziom białka w diecie może przeszkadzać dodatkowa ilość węglowodanów i tłuszczu.

Warto więc dokładnie określić swój cel, dla którego decydujemy się na zakup odżywki białkowej. Chętnych zapraszamy na stronę Tempeh Service.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

10 Responses to Białko konopne

  1. max says:

    A czy the bialko sojowe nice jest z soi modyfikowanej?

  2. Mee says:

    Czy takie białko jest dobrym rozwiązaniem po treningu?

    • VeganWorkout.org.PL says:

      Zależy jaki to trening, ale generalnie tak, tylko musisz wziąć pod uwagę ile białka znajduje się w odżywce i wsypać sobie jej odpowiednio dużo.

  3. Słowik says:

    Ech, ciężka sprawa. Dotychczas, zanim postanowiłem wykreślić białko zwierzęce, korzystałem z białek serwatkowych. Nie powiem, stosunek wydajności do ceny dużo lepszy. Teraz skończyłem ostatnie opakowanie i postanowiłem kupić białko roślinne. Słyszałem o białkach pszenicznych, ale one są podobno mało przyswajalne. Białko sojowe… Możecie coś polecić konkretnego? Najlepiej izolat… Bo ta odżywka konopna rzeczywiście wydaje się dość droga… Pewnie opakowanie by mi zeszło w mniej niż miesiąc. Może nawet dwa w miesiącu… Trudno powiedzieć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑








  • .
  • NAJPOPULARNIEJSZE POSTY

  • Magazyn on-line






Shares