Sportowcy

Published on 15 grudnia, 2013 | by admininistrator

0

Zawodowi sportowcy chwalą dietę wegańską!

Prezentujemy wam dzisiaj tłumaczenie artykułu, który niedawno ukazał się na serwerze news.com.au.

Wyobraź sobie rezygnację z jajek z bekonem, steku, lodów i porcji innych nabiałowych smakołyków chociażby na chwilę. Teraz wyobraź sobie niemożność jedzenia tych produktów odzwierzęcych do końca życia ? zero cappuccino z krowim mlekiem, koniec maślanej kuchni francuskiej.

Cóż, niektórzy najsilniejsi i najsprawniejsi ludzie na świecie wyrzucili produkty odzwierzęce ze swojej diety i twierdzą, że nigdy nie czuli się lepiej.

Najsprawniejsi weganie świata uważają, że robią to także dla dobra sprawy zwracając się z prośbą do mięsożerców o chwilę zadumy nad losem wykorzystywanych zwierząt, z prośbą o rezygnację z produktów odzwierzęcych.

Podczas gdy korzyści płynące z diety ubogiej w tłuszcze zwierzęce są powszechnie znane, dieta wykluczająca wszelkie elementy odzwierzęce nie jest dla mięczaków.
Każda osoba będąca na tej diecie powinna zapewnić sobie odpowiednią ilość witamin i minerałów, szczególnie jeżeli zajmuje się sportem zawodowo.

Brendan Brazier

Strongman Patrick Baboumian, zwycięzca ultramaratonów Brendan Brazier i zawodnik MMA Mac Danzig to tylko trzech czołowych sportowców, którzy są na diecie roślinnej i twierdzą, że to ona stoi za ich sukcesami. Ale przecież musi im brakować dobrego jedzenia, prawda? I na pewno nie dostarczają sobie wystarczającej ilości białka w diecie?

Dla Baboumiana rezygnacja z produktów odzwierzęcych była najlepszą decyzją w życiu. Na swojej stronie internetowej, armeńsko – niemiecki strongman, który może pochwalić się  50 centymetrowym bicepsem, przyznaje, że nie wraca pamięcią do czasów sprzed 2011, kiedy to przeszedł na weganizm. Znany jako roślinożerny siłacz, Baboumian powiedział, że początkowo zrezygnował z jedzenia mięsa z empatii w stosunku do zwierząt. Przeszedł na wegetarianizm w 2005 roku. Oczekiwał spadku formy, ale zaskoczyło go to, jak dobrze się czuł.

Były profesjonalny triatlonista w zawodach Ironman, i podwójny zwycięzca kanadyjskiego ultra maratonu na 50km – Brendan Brazier również zaufał diecie roślinnej, mówiąc że regeneracja po treningu w 80% zależy od odżywiania.

Na własnym kanale YouTube opowiada o swojej nieprzetworzonej diecie, w której skład wchodzi zarówno jedzenie dużej ilości owoców i zieleniny, wykluczenie rafinowanych węglowodanów jak i regularne ćwiczenia i odpowiednia ilość snu.

Mówi, że „poprzez prawidłowe odżywianie możemy cieszyć się życiem bez stymulantów, cukrów i lekarstw. Niskoprzetworzone potrawy wegetariańskie, wegańskie i witariańskie są najlepsze”.

Trzydziestoośmiolatek, który jest twórcą suplementu Vega twierdzi, że jego mieszanka nie ma zastępować witamin i minerałów, ale jedynie uzupełniać jego, odpowiednio skomponowaną, dietę.

Nawet najlepsi zawodnicy sportów walki wierzą w dietę roślinną. Amerykański zawodnik MMA i UFC  Mac Danzig przeszedł na weganizm w 2004 i stosuje wysokowęglowodanową i ubogą w tłuszcze dietę roślinną. Trzydziestotrzylatek, który dotychczas wygrał 21 spośród 33 swoich walk, mówi że na diecie bogatej w orzechy, nasiona, awokado i kokosy czuje się fantastycznie. Będąc jednocześnie aktywistą praw zwierząt mówi, że jego dieta pomogła mu poprawić wyniki. „Nie mówię, że to jest dobre dla każdego, ale u mnie to działa”, powiedział podczas tegorocznego wywiadu.

Dietetyczka pracująca w Nutrition Australia Aloysa Hourigan zgadza się, że istnieją niezaprzeczalne korzyści płynące z diety roślinnej. Zaznacza jednak potrzebę suplementacji witaminą B12, która występuje głównie w mięsie i nabiale.

Dodaje też, że weganie powinni spożywać duże ilości nasion, orzechów i pełnoziarnistych zbóż, żeby uzupełnić wapń oraz żelazo. „Nie każdy weganin musi być anemikiem” –  mówi – „aczkolwiek żelazo znajdujące się w roślinach jest trudniej przyswajalne, więc spożywanie produktów bogatych w witaminę C pomoże w absorpcji żelaza”.

Patrik Baboumian

Aloysa Hourigan zwraca uwagę decyzje dotyczące pieczenia i smażenia, ponieważ niektóre oleje – takie jak kokosowy i palmowy zawierają duże ilości tłuszczów nasyconych. Czy coś jest odżywcze, czy nie, zależy też od rodzaju obróbki termicznej.

Sugeruje, że decyzje o przejściu na dietę wegańską warto skonsultować z dietetykiem, aby mieć pewność, że nasze menu jest odpowiednio zbilansowane.

Susie Burrell, dietetyczka z Sydney dodaje także żeby na diecie bezmięsnej przy braku czasu nie posiłkować się tylko szybkimi, ale niezdrowymi opcjami jak frytki czy warzywne stir-fry.

Tłumaczenie: Justyna Stebel
Źródło: http://www.news.com.au/lifestyle/health/elite-athletes-reveal-the-vegan-diet-secret-behind-their-success/story-fneuzkvr-1226768537898


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares