Sportowcy

Published on 24 września, 2014 | by admininistrator

11

„Weganizm nauczył mnie szacunku”

Udostępniamy dzisiaj pierwszy z artykułów nadesłanych na nasz ostatni konkurs.

Przeszukując listę słynnych sportowców na diecie wegańskiej przyznam, że nie natknęłam się na żadne wzmianki o pływakach. Nie ma się co dziwić, intensywne treningi na basenie to prawdziwe „pożeracze” energii, więc jak tu dostarczać odpowiednią jej ilość bazując na diecie roślinnej? Sprawdźmy czy to w ogóle jest możliwe.

David-Raphael-Hildebrand-2Czołowym mistrzem pływania jest Michael Phelps. Po sukcesie w Pekinie media dopytywały się, jaki jest jego sposób na tak dobrą formę. Świat obiegły informacje o jego diecie 10.000 kalorii dziennie. Ta niewyobrażalna ilość pochłaniana jest przez niego pod postacią mięsa, jajek, wysokokalorycznych dań jak pizza, tosty z majonezem i napojów energetycznych.

Z pewnością przy jego obecnych treningach dieta ta nie będzie wiązała się z żadnymi konsekwencjami, jednak pozostaje się tylko zastanawiać czy nie pojawią się one za parę lat. Nasunęło mi się  pytanie – czy pływanie musi wiązać się z tak dużą ilością produktów odzwierzęcych w menu?

David Hildebrand jest od 11 lat weganinem i krajowej klasy pływakiem z USA.

Ściga się stylem dowolnym na średnim dystansie. Jego osiągnięcia możecie obejrzeć tutaj, gdzie znajduje się pełna lista zawodów i czasów jakie na nich uzyskał. Jest również modelem i pisarzem. Wydał książkę na temat męskiego modelingu ?Walking Marina?, o której można przeczytać na jego stronie internetowej.

David miał to szczęście, że dorastał jako wegetarianin, sporadycznie w jego rodzinie spożywano jedynie ryby. Dla wielu z nas główną barierą do przejścia na weganizm są właśnie nawyki żywieniowe wyniesione z domu. Będąc w college?u dostrzegł, że jedzenie nabiału, czy jajek również nie jest w porządku wobec zwierząt. Rozpoczął stopniową zmianę diety na typowo roślinną. David mówi, że weganizm poprawił u niego nie tylko świadomość własnego ciała, ale również pomógł uwrażliwić na inne problemy, np. przemysłowy chów zwierząt..

David trenuje około 5 razy w tygodniu, przeważnie podczas 90 minutowej sesji treningowej przepływając około 4,5 km. Weganizm oprócz poprawy kondycji, wzmocnił go również psychicznie, wpłynął na dyscyplinę, konsekwencję i determinację.

Na pytanie co chcą wiedzieć ludzie, którzy dowiadują się, że jest weganinem, odpowiada – Pytają mnie: czyli nie możesz jeść też bekonu? To czego nie może zrozumieć, to fraza nie możesz, dla niego bowiem weganizm jest racjonalnym wyborem, którego dokonuje się zgodnie ze swoimi przekonaniami, a nie ograniczeniem i nie opiera się na jakichkolwiek zakazach.  Wszyscy możemy jeść wszystko, niektórzy z nas po prostu wybierają produkty, których jeść nie chcą.

Przykładowy dzienny jadłospis Davida:

  • Śniadanie: przeważnie płatki z mlekiem migdałowym i owoce, czasami owsianka, bajgle z humusem, co jakiś czas koktajle
  • Lunch: zazwyczaj kanapki z pieczonymi warzywami, seitan, pasta z awokado i pomidorów, burger z grzybami i pieczoną cebulką
  • Obiad:  pełnoziarnisty makaron z sosem, dania z curry, buritto, pizza, sałatki, pieczone brukselki z cebulą i czosnkiem, raz w tygodniu quinnoa, tempeh
  • Przekąski: jego numerem jeden są jabłka i masło orzechowe, czasami wypija wegańskiego shake?a lub zjada ciastko. Jeśli akurat jest w wegańskiej restauracji, kupuje wegańskie ciasto czekoladowe. Kocha pieczone owoce; daktyle karmelizowane banany, pudding z kokosem.

Głównym źródłem białka jest dla niego masło orzechowe, fasola i orzechy oraz zielone warzywa. Wapń dostarcza korzystając z zielonych warzyw, orzechów i nasion sezamu. Żelazo czerpie z pełnoziarnistego chleba, brązowego ryżu, fasoli i nasion dyni.

David Raphael Hildebrand na co dzień weganizm promuje na swoim profilu na Facebooku  i Twitterze oraz na prowadzonym przez niego i jego kolegów blogu.

Tekst: Emilia Krok


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

11 Responses to „Weganizm nauczył mnie szacunku”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares