Książki

Published on 19 lutego, 2013 | by admininistrator

1

„Siła dla ludu”

Wydawnictwo AHA zapowiedziało na luty dwie premiery. Jedną z nich jest książka Pavla Tsatsoulina „Siła dla ludu„. Od kilku dni jest już do dostania w księgarniach i na stronie wydawnictwa. To kolejna, po „Nagim wojowniku” i serii „Więcej niż Bodybuilding” książka tego autora wydana w naszym kraju. My zrecenzowaliśmy dotąd dla was „Kuloodporne mięśnie brzucha” i „Jak ćwiczyć z odważnikami kulowymi” Pavla. Dzisiaj przyszła pora na „Siłę dla ludu”.

Chronologicznie to jedna z pierwszych prac Tsatsoulina, wydana jeszcze w 1999 roku. Autor wykłada w niej szczegółowo swój pogląd na temat budowania siły i metodyki treningowej.

Dla osób, które czytały jego pozostałe książki część zawartych w „Sile dla ludu” informacji nie będzie nowością. Kwestia napięcia mięśniowego, ilości powtórzeń i serii zostały już wyjaśnione przy okazji np. „Nagiego wojownika”. Jednak w najnowszej książce wydawnictwa AHA Pavel poszerza te kwestie o kilka dodatkowych wiadomości.

Dla kogo jest ta książka? W pierwszej kolejności dla wszystkich, którym zależy na rozwoju funkcjonalnej siły.

Osobom, które chcą przede wszystkim przybrać na masie mięśniowej poświęcono jeden, niewielki podrozdział. Dlaczego wielkość mięśni i siła nie zawsze idą w parze? Pisaliśmy o tym między innymi tutaj. Tsatsoulin zwraca w tym miejscu uwagę na rolę układu nerwowego. W jaki sposób wykorzystać go do budowania siły? Jak zwiększyć siłę konkretnych grup mięśniowych poprzez aktywację innych? Czy korzystanie podczas treningu z kilkudziesięciu różnorodnych ćwiczeń na poszczególne części ciała ma faktycznie sens? Czy powinniśmy wykonywać ćwiczenia izolowane? Wszystkiego tego dowiecie się z niniejszej książki. Do tego garść praktycznych informacji na temat oddechu.

Poza teoretycznymi rozważaniami dotyczącymi rozwijania siły Tsatsoulin rozkłada również na czynniki pierwsze dwa podstawowe dla niego ćwiczenia: martwy ciąg i wyciskanie w kilku możliwych wariacjach. Na końcu książki znajdziecie dokładny, ilustrowany opis ćwiczeń.

Pavel, ze względu na specyficzny styl pisania, bywa czasem krytykowany. Warto jednak w tym miejscu oddzielić marketing wydawnictwa, które chciało przedstawić autora w jak najbardziej efektownym świetle, od zawartości merytorycznej książek. Pavel nie tyle przedstawia własne teorie dotyczące treningu siłowego, co cytuje i podpiera się takimi autorytetami jak Vladimir Zatsiorsky – autor prawdziwej biblii treningu siłowego – „Science and Practice of Strength Training„. Warto jednak pamiętać, że metody treningowe Tsatsoulina są weryfikowane również przed specjalistów z zakresu fizjologii i biomechaniki.

Jego seminaria prowadzone w ramach Strong First przyciągają coraz więcej ludzi. Nawet jeśli z niektórymi tezami Pavla się nie zgadzamy lub wydają się nam co najmniej dziwne, warto je poznać. Warto ćwiczyć i eksperymentować szukając najlepszej dla siebie metody.

Cytując „Siłę dla ludu”:

Strach przed robieniem różnych rzeczy nie uchroni cię przed śmiercią, a tylko przed życiem.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

One Response to „Siła dla ludu”

  1. Wypas, zabieram siw za lekture :]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

  • Bezpłatny poradnik


Shares