Książki

Published on Czerwiec 30th, 2015 | by admininistrator

1

„Skazany na trening 3: kalistenika eksplozywna”

To już czwarta z kolej książka Paula Wada ? nieznanego autora, o rzekomo kryminalnej przeszłości – w istnienie, którego niewielu dziś wierzy. O marketingowej otoczce towarzyszącej całej serii Skazanego na trening pisaliśmy przy okazji recenzji poprzedniego tomu.

skazany-na-trening-tom-3-kalistenika-eksplozywna-b-iext29084548Tak jak i poprzednio, zamiast skupiać się na niepotwierdzonych historiach i ?więziennych refleksjach? autora, skupimy się na omawianiu zawartym w książce programie treningowym i prezentowanej metodyce. Pierwsze dwie części Skazanego to podręczniki treningu siłowego w oparciu o masę własnego ciała, czyli popularną dziś kalistenikę. Trzecia część to trening eksplozywny ? oczywiście bez udziału sprzętu i zewnętrznych obciążeń.

Autor rozbija na części pierwsze 6 podstawowych ćwiczeń, które maja zapewnić nam moc, szybkość i zwinność ? skoki, pompki eksplozywne, sprężynka, salto w przód, salto do tyłu i wspieranie ciągiem czyli muscle up na drążku w wersji eksplozywnej. Każde ćwiczenie rozpisane jest na 10, progresywnie ułożonych ćwiczeń. Liczba 10 z jednej strony sprawia, że książki i informacje są bardziej przejrzyste, z drugiej miejscami za bardzo komplikuje całość i część progresji można de facto ominąć. O czym wspomina zresztą sam autor.

Wade zwraca uwagę, że przedstawione ćwiczenia nie wymagają żadnego specjalistycznego sprzętu ani partnera treningowego, który asekurowałby nas podczas np. nauki salta. Z jednej strony fakt ? przedstawione progresje pomogą nam opanować ruch bez drugiej osoby. Pomoc partnera treningowego, tak jak w zawodowej gimnastyce, przyśpieszyła by jednak proces nauki. Dlatego, jeżeli macie możliwość trenowania na dobrze wyposażonej sali gimnastycznej z pomocą osoby asekurującej ? nie rezygnujcie z tego.

Trzecia część książki to zestaw informacji na temat programowania treningów z zakresu kalisteniki eksplozywnej. Najciekawszym fragmentem jest zdecydowanie rozdział poświęcony rozwijaniu umiejętności. Nie ma tu nic o zwiększaniu liczy powtórzeń, wycisku czy trenowaniu. Jest o wyrabianiu umiejętności i aktywowaniu układu nerwowego. To ważna lekcja ? nie tylko dla tych trenujących metodami eksplozywnymi, ale również dla osób zainteresowanych treningiem czysto siłowym.

Ostatni, bonusowy, rozdział to zbiór ciekawych informacji i ćwiczeń, które nawiązują między innymi do zyskujących ostatnio na popularności technik raczkowania.

Jeżeli nie mieliście okazji do tej pory zapoznać się z technikami eksplozywnymi (pompki z klaśnięciem, skoki na skrzynię, makak) warto sięgnąć po trzecią część Skazanego ? z przymrużeniem oka traktując historie o więziennych siłaczach i wyciągając z niej to co najcenniejsze ? refleksje dotyczące metodyki treningowej.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

One Response to „Skazany na trening 3: kalistenika eksplozywna”

  1. kalistenika says:

    Kolejna lektura po której narobi się na polskim rynku kolejnych specjalistów od treningu trzymających się sztywno napisanych tam reguł i zasad.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑








  • .
  • NAJPOPULARNIEJSZE POSTY

  • Magazyn on-line






Shares