Książki

Published on 18 maja, 2014 | by admininistrator

1

„Megatrening 15-minutowy”

Autorem najnowszej książki Wydawnictwa AHA! jest Paolo Roberto – wielokrotny mistrz Szwecji w teakwondo i kickboxingu. Hasło z okładki przekonuje nas, że nie potrzebujemy długich i rozwlekłych sesji treningowych. Wystarczy nam jedynie… kwadrans dziennie.

74009502a7f30d45a50b35e91d7d44c2ea437266Zanim przejdziemy do omówienia samej książki zastanówmy się czy 15 minutowy trening faktycznie może okazać się efektywny. Jeżeli planujemy udział w zawodach, przygotowujemy się pod konkretną dyscyplinę sportową będziemy potrzebowali o wiele więcej czasu niż jedynie kwadrans. To nie jest propozycja treningowa dla ludzi, którzy mają już doświadczenie i potrzebują konkretnie ukierunkowanego planu treningowego.

Dla nich książka Roberto może okazać się jedynie przydatnym przeglądem ćwiczeń, których być może do tej pory nie mieli okazji poznać. Niektóre z zawartych na końcu planów treningowych mogą okazać się jednak przydatne również dla osób zaawansowanych, które chciałyby popracować nad konkretną cechą, np. dynamiką i poszukują dodatkowego uzupełniania treningu.

Co z osobami początkującymi? W zamyśle, to właśnie do nich autor kieruje swoją książkę. Pierwsze kilka stron to luźne i dosyć ogólnikowe uwagi na temat samego treningu.

W książce nie znajdziemy ćwiczeń z hantlami, sztangą i dodatkowym obciążeniem zewnętrznym. Wszystkie techniki wykonujemy w oparciu o masę własnego ciała. Z jednej strony po to by ułatwić osobom początkującym trening (nie trzeba wydawać pieniędzy na sprzęt), a z drugiej pokazać, że trening w domu również może być efektywny.

Większa część książki to kilkadziesiąt, fajnie zilustrowanych ćwiczeń pogrupowanych w odpowiednie podrozdziały: ramiona i barki, nogi, tułów, całe ciało i równowaga.

Na końcu znajdziecie dodatkowy zestaw ćwiczeń rozciągających. Niektóre z zawartych technik zaskoczą nawet osoby już doświadczone.

Całość sprawia bardzo fajne wrażenie. Największy mankament to dosyć zdawkowe opisy ćwiczeń, które ograniczają się jedynie do ogólnych wskazówek. Z drugiej strony ciężko omówić wszystkie dodatkowe szczegóły w jednej książce.

Ostatni rozdział to plany treningowe rozpisane według stopnia zaawansowania i celu treningowego (siła, dynamika, spalanie tip). Autor postuluje minimum 4 treningi w tygodniu. Krótkie 15 minutowe sesje pozwalają zwiększyć liczbę treningów nawet do 6-7.

Plan składa się z zestawu kilku przedstawionych wcześniej ćwiczeń, które wykonujemy w formie obwodu. Mamy na to kwadrans.

Książka Roberto sprawdza się przede wszystkim jako interesujący atlas ćwiczeń, które każdy może wykorzystać w ramach swojego planu treningowego. Nie wymagają żadnego dodatkowego sprzętu, jedynie kawałka wolnej ściany i podłogi.

Tak jak zaznaczyliśmy na początku przedstawione plany treningowe będą w większości przypadków pomocne jedynie dla osób początkujących. Dla tych, którzy mają problem z rozpoczęciem ćwiczeń, nawet 15 minut dziennie (plus rozgrzewka) wystarczy żeby powoli wdrożyć się w regularny trening. A przede wszystkim żeby zacząć odczuwać przyjemność, a nie postrzegać aktywność fizyczną jedynie w ramach przykrego obowiązku. Im dłużej będziemy trenować tym szybciej będziemy chcieli wydłużyć tytułowy kwadrans.

Książkę „Megatrening 15 minutowy” będzie można wygrać na naszym szkoleniu „Budowanie masy mięśniowej na diecie wegańskiej” we Wrocławiu! Szczegóły tutaj.


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

One Response to „Megatrening 15-minutowy”

  1. Avatar bagster says:

    Kiedy coś w Warszawie? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

  • Bezpłatny poradnik


Shares