Książki

Published on 26 grudnia, 2012 | by admininistrator

0

„Kuloodporne mięśnie brzucha”

Jeden z ostatnich wpisów poświęciliśmy mitom pokutującym na temat treningu mięśni brzucha. Wiesz już, że dodawanie kolejnych powtórzeń do serii brzuszków nie pomoże w rozbudowie mięśni, a zbędnej tkanki tłuszczowej pozbywamy się głównie w kuchni ograniczając spożycie kalorii.

Dzisiaj przedstawiamy książkę, która stanowi doskonałe uzupełnienie do naszej notki. „Kuloodporne mięśnie brzucha” nie tylko odpowiadają na najczęściej zadawane pytania na temat mięśni brzucha, ale i obalają zalecenia treningowe dotyczące niektórych popularnych ćwiczeń (na przykład spinów).

Autor skupia się na wyrabianiu funkcjonalnej siły mięśni brzucha i całej środkowej sekcji ciała. Co to znaczy?

Jeżeli ćwiczysz sztuki walki, korzystając z porad zawartych w książce masz szansę zwiększyć dynamikę i siłę swoich kopnięć. Jeżeli biegasz, silne i wytrzymałe mięśnie brzucha pomogą ci stabilizować ciało co będzie miało bezpośredni wpływ na twoje wyniki sportowe. Potraktuj książkę Pavela Tsatsoulina jako praktyczny poradnik nabierania siły i wytrzymałości.

To nie jest program treningowy, który ma uwypuklić twój sześciopak w dwa tygodnie. Nie to jest celem budowania silnej i wytrzymałej sekcji środkowej ciała.

Poza wartościowymi wskazówkami dotyczącymi treningu książka zawiera również opis kilku przydatnych i wymagających ćwiczeń. Do części z nich przyda się minimum sprzętu, większość jednak bez problemu wykonasz w domu korzystając z masy własnego ciała. Warto zwrócić też uwagę na wskazówki techniczne. Niestety, część osób wykonując brzuszki nadwyręża swój kręgosłup i mięśnie szyj. W książce znajdziesz kilka przydatnych wskazówek jak uniknąć podobnych urazów.

Końcówkę książki autor poświęcił kwestii oddechu. Nie wszyscy o tym pamiętają, ale poprawny oddech pozwala zmaksymalizować nasze efekty treningowe. Poprawna technika obejmuje nie tylko prawidłowe ułożenie ciała, ale też między innymi oddech.

O ile autorowi niewiele można zarzucić pod kątem teorii i praktyki treningowej kwestie dietetyczne przedstawione w odpowiedzi na pytania zebrane w ostatnim rozdziale możemy śmiało zignorować. Nieważne czy jesteśmy weganami czy korzystamy z diety tradycyjnej. Nie polecamy wspomnianej w książce diety niskowęglowodanowej nikomu, tym bardziej osobom aktywnym fizycznie. Autor popełnia popularny błąd wszelkich zwolenników diet wysokobiałkowych – nie odróżnia węglowodanów prostych od złożonych co prowadzi do karykaturalnych nieporozumień kiedy węglowodany utożsamiane są ze słodyczami, frytkami i fast foodem.

Pomijając ten fragment, zawarte w książce wskazówki i ćwiczenia sprawdzają się w codziennej praktyce treningowej. „Kuloodporne mięśnie brzucha” możecie wygrać w naszym konkursie. Szczegóły znajdziecie tutaj! Zapraszamy!

Książkę przekazało wydawnictwo Aha!


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

  • Bezpłatny poradnik


Shares