Książki

Published on 18 sierpnia, 2013 | by admininistrator

2

Rozciągnij się i zadbaj o stawy

Ostatnimi czasy coraz więcej miejsca w prasie sportowej i na stronach internetowych poświęca się kwestii rozciągania. Słusznie. Rozciąganie, niezależnie od uprawianej przez nas dyscypliny pomoże nam zachować nasze mięśnie w lepszej kondycji i zmniejszyć ryzyko przyszłych kontuzji. Niestety, wciąż widuje się osoby, które trening siłowy rozpoczynają od sesji statycznego rozciągania narażając się na urazy podczas treningu właściwego. Dlatego nigdy dość wiedzy na temat rozciągania. Dzisiaj zachęcamy Was do zapoznania się z naszą recenzją dwóch książek Pavla Tsatsoulina. Autor tworzy dziś jeden z najprężniej rozwijających się systemów treningowych w ramach organizacji Strong First, a jego metody od lat stosowane są w branży sportów siłowych. Książki „Super stawy” i „Rozciąganie odpreżone„, to dwa, dopełniające się wzajemnie, systemy treningowe, które mają w założeniu kompleksowo zadbać o nasze stawy i mięśnie.

„Rozciąganie odprężone” Pavel rozpoczyna od małego eksperymentu. Spróbuj wyciągnąć prostą nogę w bok pod kątem 90% (opierając ją np. o stół/krzesło). A teraz spróbuj zrobić to samo z drugą. Większość osób nie ma z tym problem. Skoro potrafią obie nogi wyciągnąć w bok pod kątem prostym, dlaczego nie potrafią tego na podłodze z dwoma nogami naraz wykonując tym samym szpagat poprzeczny? No właśnie. Pavel demaskuje wiele mitów narosłych wokół rozciągania i po raz kolejny sięga po ulubioną broń w jego arsenale treningowym – napięcie.

Cała książka opiera się na ćwiczeniach wykorzystujących okresowe napięcie mięśni w pozycji rozciągniętej. Napinanie i odprężanie mięśni pozwala w szybszym czasie osiągnąć zaplanowane efekty niż tradycyjne rozciąganie statyczne. Dlaczego? Sięgnijcie po „Rozciąganie odprężone”. Dodatkowo autor podaje listę polecanych ćwiczeń (+ilustracje), plany i sposoby na osiągnięcie, między innymi, różnych wariacji szpagatu.

Doskonałym uzupełnieniem powyższej pozycji są „Super stawy”. Książkę otwiera zestaw ćwiczeń Nikołaja Amosova z poprzedniego wieku. Plan zawiera wysokopowtórzeniowy zestaw 12 ćwiczeń, które zapewniają niezbędną ruchomość stawów i zabezpieczają je przed urazami. Nasze stawy nie znoszą bezruchu! Potrzebują odpowiedniej stymulacji. Co to znaczy? Pavel przedstawia szereg ćwiczeń z załączonym opisem i zdjęciami, wszystko to przeplata istotnymi uwagami teoretycznymi. Bardzo łatwo zniszczyć sobie stawy jeżeli nie wiemy jak prawidłowo się… rozciągać. Dlatego dobrze jest traktować obie recenzowane książki jako całość.

Książki zawierają kompletny program treningowy, który wymaga jednak od nas o wiele więcej pracy, systematyczności i skupienia niż popularne treningi rozciągające dodawane do popularnych czasopism na DVD. To zupełnie inna filozofia treningu. Nawet jeśli jesteśmy zadowoleni ze swojego poziomu rozciągnięcia mięśni i swojej kondycji warto poszerzyć wiedzę o nowe, teoretyczne, aspekty treningu.

Zapraszamy na stronę Wydawnictwa AHA!


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

2 Responses to Rozciągnij się i zadbaj o stawy

  1. Avatar Magdalena says:

    Ja jestem posiadaczką od jakiegoś czasu obu pozycji.Jak narazie udalo mi sie przeczytać „Rozciąganie odprężone” i bardzo podoba mi sie sposób w jaki autor pisze oczywiście zachęcając tym samym czytelnika.Ćwiczenia nie wydają sie trudne i już sie nie moge doczekać gdy skończę książkę i będę mogła odprężać sie z autorem 🙂

  2. Avatar Dawid says:

    Jestem szczęśliwym posiadaczem pozycji „Rozciąganie odprężone” i potwierdzam, że książka jest godna uwagi. Tytułu „Super stawy” jeszcze nie zakupiłem, ale widzę, że trzeba będzie nadrobić zaległości :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

  • Bezpłatny poradnik


Shares