Motywacja

Published on 1 stycznia, 2016 | by admininistrator

4

4 wskazówki treningowe na nowy rok

Zaczął się nowy rok, tysiące osób w ramach postanowień noworocznych zaczną myśleć o rozpoczęciu regularnych treningów i ustawieniu diety. Koniec z siedzącym trybem życia! Zwykle większość tych postanowień trwa nie dłużej niż miesiąc.

Naszym zdaniem postanowienia noworoczne nie mają większego sensu. Każdy dzień i każdy tydzień jest szansą na postawienie sobie nowych wyzwań. Czekanie z tym do magicznej daty 1 stycznia przypomina taktykę „odkładania szczęścia na później” i czekanie na bliżej niesprecyzowane okoliczności, które prawdopodobnie i tak nigdy nie nadejdą. Pamiętajcie, że takie, a nie inne rozłożenie dni w kalendarzu to sprawa umowna. Nic szczególnego nie dzieje się z waszym ciałem i umysłem po upływie 365 dni. Postanowienie zrealizowane w środku kwietnia, będzie miała tą samą, a może nawet większą wartość niż to podjęte na początku stycznia. Bo udowodni, że nie potrzebujemy zewnętrznych bodźców do podtrzymania swojej motywacji.

W ramach dzisiejszej notki, chcemy wam przedstawić kilka przydatnych, naszym zdaniem, przyzwyczajeń, które warto sobie wyrobić jeżeli chcemy przestawić się na bardziej aktywny tryb życia.

#1. Próbuj wszystkiego

Fakt, że wszyscy ćwiczą crossfit wcale nie znaczy, że i ty musisz to robić. Fakt, że twoi znajomi w kółko bombardują facebooka zdjęciami butów do biegania, wcale nie znaczy, że ty też musisz biegać. Fakt, że niektórzy ludzie dźwigający ciężary śmieją się z ludzi tańczących zumbę wcale nie znaczy, że nie możesz ćwiczyć zumby. Możesz robić to na co masz ochotę. Daj sobie czas na próbowanie różnych aktywności! Od biegania, po treningi ninjutsu i ściankę, na treningach z kettlebells kończąc. Idź na zajęcia i pozwól się poprowadzić trenerowi. Nie idź na siłownię, na której nie masz pojęcia, co robić. Zniechęcisz się w ciągu kilku dni. Jeżeli w twoim treningu pojawi się chaos już na samym początku, nie wytrwasz. Po 1-2 miesiącach będziesz wiedzieć, co naprawdę sprawia ci przyjemność! Może to będzie kilka rzeczy, które uda ci się połączyć w ramach jednego tygodnia.

#2. Nie jesteś zawodowcem

Nie musisz trzymać restrykcyjnej diety, kupować przereklamowanych odżywek i nosić super ciuchów za 200 zł. Nie musisz szukać skomplikowanych planów treningowych. Tym, co pozwala wytrwać w postanowieniu jest radość, a nie poczucie obowiązku. Chcesz schudnąć? Dołóż swoją ulubioną aktywność i obetnij kilkaset kalorii z diety. To wszystko jest bardzo proste i zostało już powiedziane setki razy. Dlatego warto to wypróbować zamiast w kółko szukać nowych „rewolucyjnych” programów treningowych i dietetycznych.

#3. Nie szukaj motywacji na facebooku

Jeżeli potrzebujesz motywacji poznaj historię „zwykłych” ludzi, którzy trenują i radzą sobie z codziennymi problemami. Większość tzw. profili motywacyjnych na portalach społecznościowych to zbiór tych samych zdjęć z oklepanymi sloganami przedstawiający sylwetki zawodników, które są daleko poza zasięgiem przeciętnej osoby (zawodowa sesja zdjęciowa, odpowiednie światło, odwodnienie, photoshop, spompowanie mięśni itp.). Wzorujemy się na prawdziwych ludziach, nie na obrazkach z internetu.

#4. Najlepsi wypalają się najszybciej

Wiele osób na swoich pierwszych zajęciach porównuje się z pozostałą częścią grupy. Zwykle z tą najlepszą, nie zauważając tych, którzy radzą sobie gorzej. Doświadczenie podpowiada nam, że osoby, które najszybciej progresują to też osoby, które najszybciej odpuszczają. Kiedy rzeczy, które innym zajmują miesiące przygotowań, im przychodzą w ciągu tygodnia, szybko tracą motywację do dalszego treningu. Nierzadko popadając przy tym w nadmierne samouwielbienie. Jeżeli nie spojrzymy z dystansu na to co robimy, nie docenimy rzeczy, które przychodzą nam zbyt łatwo. Koniec końców wytrwają i najwięcej osiągną ci, którzy cierpliwie będą trenować. Nie ci, którzy robią najszybsze postępy.

Wszystkiego dobrego w 2016 roku!


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

4 Responses to 4 wskazówki treningowe na nowy rok

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares