Sportowcy

Published on 24 marca, 2014 | by admininistrator

4

Dlaczego zacząłem trenować na diecie roślinnej?

Przedstawiamy tłumaczenie artykułu, który opisuje początki przygody Scotta Shetlera z dietą roślinną. Dlaczego osoba, która od ponad 10 lat zajmuje się branżą fitness postanawia przejść na weganizm? Przeczytajcie sami!

profile_shetler_1Cześć, nazywam się Scott Shetler i zawodowo zajmuję się zdrowiem i fitnessem na diecie roślinnej w Atlancie. Jestem właścicielem Extreme Performance Training Systems – centrum sportu i fitnessu, w którym trenuję zarówno profesjonalnych sportowców, zapalonych entuzjastów ćwiczeń jak i każdego innego. Napisałem wiele książek, na czele z najnowszą Abundant Health: Fitness for the Mind, Body, and Spirit, która reprezentuje holistyczne podejście do zdrowa. Uważam, że tego brakuje obecnie w branży fitness. Dodatkowo mam swoją stroną internetową ScottShetler.com gdzie znajdziecie informacje o mnie i mojej ofercie. Brałem udział w zawodach trójboju siłowego i podnoszenia ciężarów kettlebells, trenuję też sztuki walki Taijiquan i Qigong pod okiem mistrza Shi Deru.

Działam w branży zdrowia i fitnessu od ponad 15 lat i przez większość tego czasu byłem ofiarą poglądu mówiącego, że jeśli chcesz zbudować siłę i mięśnie to musisz stosować dietę bogatą w białko, głównie odzwierzęce. Coś wewnątrz mnie podpowiadało, że muszę to zmienić. Byłem duży i dość silny, ale moje zdrowie nie było w najlepszej kondycji, doszło nawet do tego, że mój lekarz wspominał o lekach na obniżenie cholesterolu. Dodatkowo jestem wielkich miłośnikiem zwierząt i wspieram różne organizacje pro-zwierzęce, także jako wolontariusz. To sprawiło, że poczułem się jak hipokryta jedząc stek czy cheesburgera.

Te dwa czynniki spowodowały, że podążyłem za moim instynktem i zdecydowałem się na dietę roślinną. Pierwszych zmian dokonałem w kwietniu 2011 roku, na początku odrzucając mięso, potem jajka i nabiał. Podczas gdy poczułem się o wiele lepiej praktycznie od razu, to największe efekty pojawiły się kiedy zacząłem stosować dietę high-raw – bogatą w produkty surowe. Moja dieta składa się teraz z około 75% surowego (owoce, warzywa, orzechy i pestki) i 25% gotowanego (ryż, fasole, soczewica, gotowane warzywa itp.).

Po czterech miesiącach takiego odżywiania poziom mojego zdrowia zupełnie się zmienił i mogę szczerze powiedzieć, że nigdy nie czułem się lepiej, nie myślałem też o powrocie do starej diety i jestem przekonany, że jestem na właściwej drodze.

Poniżej przedstawiam moje wyniki badań sprzed diety roślinnej i po jej rozpoczęciu:

Przed

  • Masa ciała: 99 – 104 kg
  • Ciśnienie: 125/85 – 135/90
  • Cholesterol całkowity: 220 mg/dL
  • HDL: 41 mg/dL
  • LDL: 130 mg/dL
  • Trójglicerydy: 135-300 mg/dL

Po

  • Masa ciała: 80 – 82 kg
  • Ciśnienie: 102/67 – 112/72
  • Cholesterol całkowity: 151 mg/dL
  • HDL: 43 mg/dL
  • LDL: 95 mg/dL
  • Trójglicerydy: 65 mg/dL

W tej chwili moje podejście do tego, czym jest prawdziwe zdrowie jest zupełnie inne. Zdaję sobie sprawę z tego, że to kombinacja kilku czynników – głównie odpowiednie odżywianie się połączone z planem zdrowotnym i treningowym, który poza ciałem dba także o umysł i duszę. To sprawiło, że napisałem moją ostatnią książkę – Abundant Health.

profile_shetler_2Byłem podekscytowany, że w końcu mogę podzielić się tym przekazem, ale czułem też, że mogę zrobić więcej. Wiedziałem, że jest wielu ludzi, którzy prowadzą sportowy tryb życia i cieszą się jego efektami, ale kiedy dotarło do mnie, ilu kulturystów, atletów, osób trenujących sztuki walki czy sporty stosuje dietę roślinną, byłem maksymalnie przejęty. Wielu z tych ludzi nawet twierdziło, że właśnie ten typ odżywiania był powodem, dzięki któremu wyleczyli się z chronicznych chorób i innych dolegliwości.

Chciałem znaleźć sposób na zebranie tych wszystkich historii razem i pokazanie ludziom, jakie wspaniałe efekty mogą być osiągnięte dzięki diecie roślinnej.

Chciałem też wspierać organizacje, które promują te same idee (czyli styl życia oparty na niekrzywdzeniu zwierząt). Stworzyłem więc projekt Plant-Based Performance.

Obecnie zajmuję się edycją kilku świetnych historii, artykułów i wywiadów z najlepszymi sportowcami i innymi osobami z branży fitness i zdrowie, które są na diecie roślinnej. 100% dochodu ze sprzedaży zostanie przezaczone na organizację Mercy For Animals, walczącą z okrucieństwem wobec zwierząt przemysłowych i promującą dietę roślinną.

Jeśli szukasz wiadomości o korzyściach płynących z diety roślinnej, a także chcesz wspierać fantastyczną organizację – to jesteś w dobrym miejscu. Nie zapomnij o wchodzeniu na moją stronę regularnie, ponieważ będę tu umieszczał informacje o postępach w tworzeniu książki, a także więcej artykułów o tym, jak dieta roślinna pozytywnie wpływa na zdrowie i wyniki sportowe. Dodatkowo będę prezentował sylwetki osób, które będą brały udział w projekcie, oraz organizację Mercy for Animals jak i inne organizacje walczące o zakończenie cierpienia wszystkich niewinnych istot.

Tłumaczenie: Justyna Stebel
Źródło: http://www.plantbasedperformance.org/


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

4 Responses to Dlaczego zacząłem trenować na diecie roślinnej?

  1. Avatar Gabriela says:

    wow, super artykuł i mają naprawdę ciekawą stronę 🙂

  2. Avatar Anonim says:

    Hmm… Irena Preiss coś mi to mówiło, ale w pierwszej chwili nie zajarzyłem. Jednak wszedłem na profil i wszystko stało się jasne. Kurczę, żywa legenda polskiego bjj jest vegan? SUPER!!!

  3. Avatar Anonim says:

    Fajnie. Dużo dobrej energii. Zazdroszcze tylko że u nich ciepło i tyle surowego mogą jeść 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

  • Bezpłatny poradnik


Shares