Dieta

Published on 23 lutego, 2014 | by admininistrator

9

Dieta roślinna na ringu

Prezentujemy fragment tłumaczenia artykułu Mac’a Danziga na temat jego przykładowego jadłospisu. Zobaczcie co je jeden z najbardziej uznanych zawodników Ultimate Fighting Championship i wieloletni weganin.

Poniżej znajdziecie mój przykładowy jadłospis, który stosuje przed walką. Trzeba pamiętać, że ten tydzień i następny nie są typowe pod względem tego, co normalnie jem jeśli chodzi o kalorie.

i

Nie ma mowy, żebym wytrzymał na takiej niskokalorycznej diecie przez dłuższy czas… za bardzo lubię wegańskie ciastka i tajskie jedzenie.

  • Rano: obudziłem się ważąc 75 kg i po 35 minutowym biegu i odrobiną kalisteniki, zjadłem The Ultimate Meal, który jest moim zamiennikiem posiłku. Nie ma żadnego innego produktu, który działał by na mnie tak dobrze, jeśli chodzi o regenerację po treningową. Przesypuję go do blendera, dodaję trochę wody, dodatkową porcję białka ryżowego, jabłko, banana i mogę działać. 400 kcal
  • Południe: Organiczny batonik.  300 kcal
  • Popołudnie: Niskowęglowodanowe chipsy z tortilly i salsa, sojowy jogurt ze świeżym ananasem. 350 kcal
  • Środek dnia: Po prywatnej lekcji o trzeciej i sparingu o czwartej (składał się z pięciominutowych rund z pół minutowymi przerwami, zakończony interwałem na skakance), zjadłem batonik Clif Bar chcąc uzupełnić glikogen i podkręcić regenerację by móc funkcjonować podczas trzeciego treningu. 250 kcal
  • Wieczór: Zupa grzybowa z makaronem ryżowym i wysokobiałkowym tofu. Świeży ananas. 300 kcal
  • Noc: Po wieczornym treningu w zachodnim LA, który składał się z 45 minutowego treningu w parterze i ćwiczeniom na brzuch, zjadłem batonik Clif Builders oraz szejk z białkiem ryżowym. 350 kcal
  • Ostatni posiłek: Sałatka z młodych zielonych warzyw, karczochem, oliwkami, grzybami, wysokobiałkowym, grillowanym tofu i lekkim dressingiem. Świeże truskawki i winogrona na deser. 300 kcal

Wychodzi 2250 kalorii, więc jest ok. Za tydzień zacznę stopniowo zmniejszać trening i redukować sód, by nie zatrzymywać wody w organizmie.

Oto przykład innego, typowego już dla mnie menu (bez redukowania wagi):

  • Śniadanie: Owsianka z sojowym jogurtem i świeżymi owocami
  • Przekąska: Migdały i żurawina
  • Lunch: Sałatka z kaszą pęczak, smażona cukinia z pieczarkami oraz tempeh z curry
  • W ciągu dnia: szejk Vega i batonik Clif Builder
  • Przekąska: Chipsy z tortilli i guakamole
  • Obiad: Makaron z brązowego ryżu, świeże pieczarki, bakłażan w sosie
  • Późno w nocy:  Sorbet kokosowy i ananas

FAST FOOD?

Kiedy nie jestem na diecie jem tony sojowych lodów i wegańskich ciastek… Są moją słabością, ale mój metabolizm większość ich spala.

Jem także mnóstwo tajskiego jedzenia z wegańskich restauracji i chociaż normalnie nie podpada ono pod „śmieciowe jedzenie”, z pewnością ma mnóstwo tłuszczu i sodu. Na przykład żółte curry (z mlekiem kokosowym) z tofu i smażonym sojowym „kurczakiem”. Mimo całego spożycia produktów z cukrem, którymi się raczę, staram się jak mogę by całkowicie unikać syropu glukozowo-fruktozowego.

Źródło: http://www.mikemahler.com/online-library/articles/mma-training/ufc-fighter-mac-danzig-vegan-diet.html


TRENINGI PERSONALNE

SPRAWDŹ JAK W PRAKTYCE POŁĄCZYĆ SPORT I WEGANIZM. Naucz się trenować w oparciu o ciężar własnego ciała, bez potrzeby wydawania pieniędzy na karnety do klubów fitness. Dzięki Vegan Workout masz też unikatową możliwość treningu z odważnikami kettlebells metodą StrongFirst pod okiem certyfikowanego instruktora. Prowadzimy również grupowe zajęcia w ramach Akademii Kettlebells Warszawa.

Dowiedz się więcej o treningach personalnych kilkając tutaj.

9 Responses to Dieta roślinna na ringu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to Top ↑

Shares